Isnin, Oktober 20

Cinta Yang Semakin HAMBAR!!


Di awal-awal cinta, segala nya tampak sempurna. Segala kesilapan yang berlaku, senang untuk dimaafkan. Namun, usia percintaan yang matang, akan membuatkan perhubungan cinta pasangan yang pada mulanya merupakan pasangan Ideal, GOYANG. Pelbagai masalah yang menimpa kini, akan mencetuskan perbalahan. Hati semakin bingung dengan situasi ini. Na clash, dalam hati masih ada sayang, cinta dan rindu, kalau na diteruskan, nanti ada pulak yang merana dan berduka. Tapi, seperti yang dijanjikan YANG ESA, setiap masalah ada penyelesaiannya, tetapi, kite hendaklah terlebih dahulu mengetahui Sebab-Sebab, Punca yang menjadikan percintaan kita, HAMBAR...


1. Bosan
-terjadi nye kerana, aktiviti yang dilakukan sama sahaja stiap kali berjumpa. Untuk menghindari rase bosan, ambillah inisiatif melancong atau merelaxkan pale otak yang berserabut ke tempat-tempat yang nyaman, aman, dan damai.

2. Tidak jujur
-Di awal percintaan, kerana na sgt jaga hati pasangan masing-masing, sume perkara dirahsiakan.. takut sgt pasangan kecik hati.. tapi, sampai ble bleh perasaan tu disimpan.. lme-lme akn meletup gak, lagi teruk dari jujur di awal percintaan..

3. Tidak bertolak ansur
- da lame bercinta, sume benda da xbleh bertolak ansur.. sampai na pilih tmpt makan pn bleh mencetuskan Perang Dunia Ke3.. kalo la bleh bertolak ansur cm mula-mula couple dlu, mesti xde masalah..

4. Selalu mengungkit
- benda bese terjadi, kalo xdpat benda yang dia na, mule la na ungkit-ungkit benda yang die da bagi.. xtaula smpi ble ungkit-mengungkit ni terjadi.. rsenye, kalo da slalu sgt ungkit-mengungkit ni, senang-senang je ditinggalkan nanti..

5. Cemburu sangat-sangat
-cemburu tahap dewa ni lgla susah.. sampai na berkawan pn xleh.. sume detail dalam henset pn die check.. aish.. cmno ni?? cube-cubela kawal emosi n sifat cemburu tu.. k?


~LUAHAN HATI SEORANG INSAN~


1 Comments:

Haniff Zaid berkata...

mende x snonoh nye smiley ko tu dan..

 
blogspot counter