Isnin, Ogos 24

~ Kembali ~

blogger-emoticon.blogspot.com

Salam Ramadhan..

Setelah hampir kira-kira 2 bulan menyepi di arena blog, kini, aku kembali. Kembali untuk menceriakan blog ini. Hehe. Selama hampir kira-kira 2 bulan yang lepas, banyak peristiwa yang telah berlaku. Segala peristiwa yang berlaku, kini telah menjadi sebahagian dari memori ku sepanjang berada di Universiti Kebangsaan Malaysia. Peristiwa yang mengeratkan hubungan ku bersama rakan-rakan seperjuangan ; rakan - rakan Geologi, rakan - rakan Mantan JAKSA, rakan - rakan adik JAKSA, rakan - rakan di Kolej Aminuddin Baki, rakan - rakan di seluruh kolej - kolej UKM, dan rakan - rakan yang lain. Tahun akhir di UKM merupakan tahun yang paling akan diingati oleh semua mahasiswa-mahasiswi, kerana, tahun ini merupakan tahun akhir sebelum ramai di kalangan mahasiswa - mahasiswi dari pelbagai varsiti akan menceburi bidang pekerjaan yang hakikatnya memaksa seluruh graduan - graduan bekerja keras untuk kepentingan masa depan.

Jadi, apa yang ingin dikongsikan di sini adalah, mengenai halatuju mahasiswa - mahasiswi tahun akhir. Bagaimana kita merancang masa depan, bagaimana kita menguruskan kepentingan atau 'priority' dalam menghadapi suasana DUNIA LUAR yang pada aku, sangat mencabar. Jadi, apa yang penting untuk menghadapi dunia ini adalah dengan sentiasa bersedia. Walau apa pun yang terjadi, kita hendaklah bersedia. Apa yang penting adalah emosi. Pastikan emosi kita sentiasa tenang dan stabil. Emosi yang stabil akan menenangkan kita. Walau apa pun masalah kita hadapi, emosi senantiasa akan membantu kita. Jika kita menggunakan emosi kita dengan pemikiran yang positif, insyaAllah hasilnya akan menjadi positif. Begitulah sebaliknya.

Jadi, persiapkan lah emosi yang stabil, lancar dan boleh bertahan sentiasa. Perbanyakkan berdoa moga kita dianugerahkan emosi yang sentiasa stabil dan tenang. Insya Allah, segala urusan kita akan berjalan dengan lancar dan jaya.

Sekian sahaja dahulu. Sehingga bertemu lagi, insya Allah. :)

2 Comments:

DaliaLiyana berkata...

selamat kembali ke arena membloging..
salam perkenalan dr kak dalia...
salam ramadhan..

Mohd Rasydan berkata...

thanx kak dalia.. :)

 
blogspot counter