Jumaat, Oktober 24

Tribute To Suffi

Salam Bestari..

Kali ni aku na kongsi citer ngan korang sume pasal perjuangan membe aku, Mohamad Suffi Kamari di Universiti Malaysia Pahang sehingga lah beliau di lantik menjadi Yang Dipertua Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Malaysia Pahang sesi 2008/2009. Beliau merupakan seorang pelajar yang begitu bersemangat memperjuangkan hak-hak pelajar. Seperti yang berlaku di Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan, beliau secara lantang memperjuangkan hak pelajar untuk mendapatkan harga makanan yang murah. Semasa malam manifestasi calon, beliau telah memberi satu ucapan begitu bersemangat sehinggakan mendapat tepukan yang begitu gemuruh dari pelajar. Sesudah sahaja beliau berucap, tampak jelas ramai pelajar meninggalkan dewan.. Bolehla dikatakan yang beliau memang merupakan seorang yang mempunyai ketokohan dalam memimpin dan juga seorang yang berpengaruh. Di matrix juga, beliau ditawarkan untuk program kepimpinan ke Indonesia bersama sume pemimpin-pemimpin pelajar dari kolej matrikulasi. Beliau telah melaksanakan tugas dan amanah yang diberikan oleh pihak atasan dengan baik. Beliau telah menjadi penghulu untuk kem Kokurikulum peringkat kolej atas dasar kepercayaan rakan-rakan yang telah melihat kredibiliti beliau sebagai pemimpin pelajar.

Di UMP, Suffi sekali lagi membawakan isu kenaikan harga makanan dan taraf hidup pelajar yang semakin meningkat. Manifesto beliau telah mendapat perhatian pelajar, lantas mendapat sokongan yang padu dari pelajar. Jelaslah pemikiran beliau sama seperti yang dikehendaki pelajar. Dan kali ni, beliau secara lantangnya memperjuangkan hak beliau dan pelajar-pelajar len dengan menyuarakan tindakan beliau dan rakan-rakan len untuk memboikot kafe sekiranya paras harga makanan tetap tinggi. Pada ketika itu, suasana amat kecoh dengan para pelajar sebulat suara menyokong apa yang dikatakan oleh YDP MMP UMP itu. Dengan perjuangan yang telah ditonjolkan oleh Suffi, aku percaya, harga makanan di UMP selepas ni, mesti turun. Buat pelajar UMP, sokonglah pemimpin korang itu. Susah na dapat pemimpin yang berjiwa rakyat ni. InsyaAllah UMP akan membuat perubahan di bawah pimpinan Mohamad Suffi Kamari.

Buat Suffi, perjuangkan la apa yang ko da janjikan. Insya Allah, ko boleh jadi Menteri, Perdana Menteri, pulak pas ni.. hehehe.. ganti la najib 2. Walaupun die orang Pekan, tapi pimpinan yang tak rasional, tak leh diikut.. betul tak? So, All The Best For You, and, Congratulations again.. My Support Will Always Be With You..









Suffi : Pemimpin Pelajar







"Dari Mata Turun Ke Tangan, Dari Tangan Turun Ke Hati, Dari Hati, Undilah SUFFI"




Gamba praktikum F1P1 semasa
Majlis Berbuka Puasa di rumah En. Subki.
Penganjur: En. Subki, Miss Sharliza, En. Faizal.

3 Comments:

Mohamad Suffi Bin Kamari berkata...

Terima kasih. Salam UKhwwah drpd saya dan rakan2 KMNS di UMP.Smoga Blog ni terus segar isinya dan mendokong idealisma perjuangan Mahasiswa yang penuh liku dan mencabar.

Mohd Rasydan berkata...

INSYAALLAH HENDAK-NYA..
:)

basiaq berkata...

smoga aku dpt jd ydp mpp....hahahahahhaa

 
blogspot counter