Ahad, Disember 7

~Dubai : Projek Mega~

Dari sekitaran gurun yang kering kontang, Dubai, yang merupakan ibu negara Emiriah Arab Bersatu (United Arab Emirates a.k.a UAE) kini telah bertukar menjadi Metropolis Antarabangsa.
Dubai kini menjadi destinasi utama pelancong-pelancong yang hidup mewah untuk bersantai di sana. Negara yang kaya dengan minyak itu, melabur wang mereka untuk membuat projek-projek mega untuk menampung ekonomi dari sektor pelancongan. Projek mega mereka itu merupakan projek gila yang tak pernah difikirkan oleh orang kebanyakan. Dan, projek mega mereka tidaklah seperti projek mega di MALAYSIA yang sangat-sangat tak relevan. Dengan pemimpin negara yang korupsi dan gila dengan rasuah, memang wajarlah MALAYSIA menjadi seperti sekarang. Baiklah, malas untuk campur adukkan topik ini dengan politik. Jika kesempatan, aku akan membuka post mengenai politik pula.

Terdapat 20 Projek Mega yang Sedang dan Akan Dibuat di DUBAI:
(tekan untuk perincian)


01 Arabian Ranches

02 Business Bay

03 Culture Village

04 Discovery Gardens

05 Downtown Burj Dubai

06 Dubailand

07 Dubai Marina

08 Dubai World Central (DWC)

09 DWC Residential City

10 Emirates Living

11 Dubai Festival City

12 International City

13 Jumeirah Beach Residence

14 Jumeirah Park

15 Jumeirah Village

16 Palm Jebel Ali (PJA) and Dubai Waterfront (DWF)

17 The Lagoons

18 Palm Deira

19 The Palm Jumeirah

20 The World

Aku berharap suatu hari nanti tercapaila harapan untuk ke Dubai. Kalau tak dapat bekerja di sana pun, dapat pergi pun, jadilah. Huhu. Doakan aku ye kawan-kawan.

(sumber : http://www.gulfnews.com)

0 Comments:

 
blogspot counter