Rabu, Jun 9

~ Usah Harapkan Penyelesaian Golongan Kufur ~

Usah Harapkan Penyelesaian Kaum Kafir Penjajah

a) Kekejaman tentera laut Israel yang lebih buruk daripada lanun

Masyarakat dunia tidak perlu berasa hairan atas insiden ini kerana Israel juga pernah menyerang kapal perang Amerika USS Liberty pada tahun 1967, yang mengakibatkan seramai 34 terkorban dan 170 lagi anak kapal tercedera. Sekiranya rejim Zionis tersebut boleh menyerang sekutunya yang paling rapat di rantau Timur Tengah, apatah lagi nyawa orang awam dari negara lain?

en.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty_incident [diakses pada 2 Jun 2010]

Dalam sebuah maklumat yang disalurkan kepada Duta Israel pada 10 Jun 1967, menyatakan bahawa: “Apabila serangan itu berlaku, kapal USS Liberty belayar dengan bendera Amerika dan nama kapal tersebut tertera dengan jelas pada bahagian depan kapal. Pengalaman kami adalah bahawa kedua-dua bendera dan nama kapal tersebut sangat jelas kelihatan dari udara...Oleh itu kami percaya bahawa bendera Amerika dan nama USS Liberty yang tertera di atas kapal memang diketahui, atau sekurang-kurangnya kapal itu diketahui kepunyaan Amerika oleh pesawat pengebom Israel sejam sebelum serangan berlaku...Serangan susulan telah dilakukan oleh kapal-kapal torpedo Israel, yang telahpun mengetahui identiti sebenar kapal tersebut membuktikan sikap rakus mereka yang tidak menghargai nyawa manusia”. [American Presidents and the Middle East - George Lenczowski, 1990, mukasurat 111].

Pentadbiran Lyndon Johnson secara rasminya telah meminta maaf kepada krew kapal tersebut dan mengatakan bahawa ianya adalah kesilapan tentera laut Israel yang tersilap menyerang kapal di perairan Mediterranean.

Namun begitu, tak lama selepas itu, timbul berita bahawa pentadbiran Johnson telah menutup kes tersebut walaupun mengetahui bahawa Israel menyerang kapal perang Amerika dengan sengaja daripada laporan BBC pada 8 Jun 2002.

www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2002/06_june/08/uss_liberty.shtml [diakses pada 2 Jun 2010].

Dan bukti yang paling nyata sekali adalah melalui suatu laporan yang disiarkan oleh media Amerika yang pro-Israel, Fox News, di mana seorang peguam tentera laut Amerika membuat pengakuan bahawa serangan Israel sebenarnya adalah sengaja dan bukan suatu kesilapan tentera laut rejim tersebut.
www.foxnews.com/story/0,2933,100960,00.html [diakses 2 Jun 2010].

Peguam tersebut, Kapten (bersara)Ward Boston, menandatangani afidavit yang mengatakan bahawa Presiden Lyndon Johnson dan Setiausaha Pertahanan Robert McNamara mengarahkan kesemua yang menyiasat serangan tersebut supaya membuat kesimpulan bahawa serangan tersebut adalah suatu kesilapan tentera laut Israel walaupun ia telah dibuktikan sebaliknya.

b) Sikap umat Islam yang masih mengharapkan penyelesaian dari kaum kafir penjajah

Dengan rekod yang buruk yang ditunjukkan oleh PBB dan OIC dalam membalas kejahatan dan jenayah yang dilakukan oleh negara Zionis Israel, adalah amat mendukacitakan sekali apabila para pemimpin umat Islam masih menaruh harapan terhadap dua badan tersebut untuk mendapatkan pembelaan umat Islam dan menghukum rejim Zionis.

Realiti kewujudan OIC dan PBB telahpun dibahaskan di dalam Sautun Nahdah keluaran 81 dan 82 berkenaan serangan tentera Israel ke atas Lebanon pada bulan Julai 2006.

www.mykhilafah.com/sautun-nahdhah/279-sn081-pbb-organisasi-kufur-ciptaan-barat
www.mykhilafah.com/sautun-nahdhah/280-sn082-oic-oh-oic-oh-i-see

Sejak penubuhannya pada tahun 1948, Israel tidak pernah dan belum pernah dihukum dengan cara kententeraan atau sekatan ekonomi oleh mana-mana badan dunia. Namun begitu umat Islam masih menyimpan harapan bahawa Israel dapat dibawa ke muka pengadilan oleh dua badan dunia itu. Namun yang berlaku adalah puluhan resolusi dikeluarkan oleh badan PBB mengutuk tindakan rejim Zionis serta puluhan kutukan yang dikeluarkan oleh OIC sekadar kertas-kertas pengumuman yang tidak dapat menyedarkan rejim Zionis yang hina itu.

Hakikatnya, inilah yang dikehendaki oleh kaum kafir penjajah Barat - agar umat Islam terus menerus mengharap kepada penyelesaian mereka dan umat Islam sentiasa dibelenggu dan tidak akan dapat bangkit lagi. Amatlah dangkal sekali pemikiran umat Islam yang masih mengharap kepada penyelesaian daripada organisasi tajaan kaum kafir penjajah.

Apabila Baitul Muqqadis ditawan oleh tentera Salib Eropah pada 1099, seorang Qadi yang bernama Abu Said al-Harawi telah mengembara ke kota Baghdad (ibu-kota Khilafah Abbasiyah) dan menyeru kepada Khalifah umat Islam dan tentera umat Islam supaya bangkit untuk membela kesucian Islam yang telah dirosakkan oleh tentera-tentera Salib [Rujukan: Crusade through Arab eyes – Amin Maalouf, A-Saqi Books, 1984]. Berbeza dengan para pemimpin umat Islam hari ini - tak ubah seperti “seekor anjing yang menyalak pada bukit”, masih lagi menyalak kepada PBB untuk membalas kejahatan rejim Israel.

Penyelesaian kepada masalah tersebut hanyalah mendirikan semula Daulah Khilafah yang menyatukan seluruh umat Islam sebelum berjihad menghancurkan rejim Zionis Israel. Dan sememangnya kaum kafir penjajah amat takut kepada umat Islam sekiranya Daulah Khilafah dapat didirikan semula. Seorang Jeneral tentera British yang bertugas di Afghanistan pernah berkata, “Sekiranya terdapat agenda Islam yang tidak kita halang di selatan Afghanistan, di Afghanistan atau di Asia Selatan, maka pengaruh tersebut akan merebak. Ianya akan merebak dan ini adalah perkara yang serius, sebab ianya boleh merebak dari Asia Selatan ke Timur Tengah dan Afrika Utara, dan mengulangi kemuncak penguasaan Khilafah Islam pada kurun ke-14 dan ke-15”. [General (bersara) Richard Dannatt, penasihat kerajaan British, bercakap kepada program BBC Today pada 14 Mei 2010].

Wa Allahu A’lam.

Perjuangan Menuju Peperangan Terakhir

0 Comments:

 
blogspot counter