Sabtu, Mei 9

~ Selamat Hari Ibu ~

:hi:




Siapalah aku tanpa dirimu
Walaupun kau sering memarahiku
Aku tidak pernah kecewa
Kata-katamu umpama mutiara
Terselit kata-kata berhikmat
Terselindung secebis kasih seorang Ibu
Terhadap anaknya
Ku pasti
Setiap nasihat itu adalah hanya untuk kebaikan diriku
Yang mengajarku erti sebuah kehidupan

Ibu.
Aku telah banyak berdosa padamu
Tidak mampu aku balas jasa baktimu
Umpama pepasir di pantai
Dan buih di lautan

Ibuku.
Ibu yang telah menyabung nyawa demi melahirkan diriku
Ibu yang tidak jemu-jemu mendengar tangisanku semasa kecil
Ibu yang tidak henti mendengar luahanku
Ibu yang senantiasa menatap wajahku yang hina ini
Dari dahulu hingga kini.

Sempena Hari Ibu,
Aku memanjatkan doa pada Yang Esa
Agar ibuku dipanjangkan umur dan sentiasa bahagia
Disamping keluarga tercinta.

Ibuku,
Aku sangat sayang padamu
Aku sangat cinta dirimu
Tanpamu duniaku gelap
Tanpamu aku hilang dari realiti
Tanpamu hidupku terabai

Ibu,
Moga ibu senantiasa dipeliharaNya
Moga kesihatan ibu sentiasa sihat
Moga ibu sentiasa ceria
Sedarilah ibuku.
AKU CINTA PADAMU!

~Rasydan~
Dedicated to : Pn. Noorjihan Bt. Mohd Yusof, Pekan, Pahang.

0 Comments:

 
blogspot counter